неділя, 5 лютого 2017 р.

Додатки на урок з хімії у 7 класі

Хімічний диктант:
Вірна відповідь: «Так» познач + , «ні» -

1. Людина завжди прагнула пізнати навколишній світ.
2. Хімія – це наука про речовини та їх перетворення.
3. Хімія  - це наука про розподіл хімічних речовин у Всесвіті.
4. Хімія – природнича наука.


5. Хімія вивчає явища, які супроводжують взаємоперетворення речовин.
6. Хімію викладають у школі як навчальний предмет лише в Україні.
7. Хімія, як і інші науки, що вивчають природу, має свої закони.
8. Хімія – наука експериментальна.
9. Наука – це один з видів творчої діяльності.
10. Існує думка, що шкільна хімія – суха, нудна дисципліна.
11. Чи згоден ти з висловом Джорджа Портера: «Жодна наука не відкрила
перед людством такі широкі перспективи і не зробила для нього більше,
ніж хімія. Хімія забезпечила величезну кількість найнеобхідніших речей і
предметів комфорту, які поліпшили здоров'я і благополуччя людей».
12. Знання, які ти отримаєш при вивченні хімії, потрібні тобі для життя.


Пригоди Незнайки в кабінеті хімії.
- Розкажу вам по секрету, як не втрапити в біду.
Слухайте мене уважно: я, клянусь, не підведу!
В кабінет я залітаю, мов ракета в небесах,
Все за мною теж літає, чую: щось із столу «Бах!»
- Не біда, – кажу я друзям, - то на щастя б'ються склянки,
Щось рожеве і шипуче повільно виповзло з-під банки…
Вогонь лиже все навколо, дим і сморід – пекла знак,
Я ж не думав, що так буде. Вірте, друзі, це все так!
Ох! Вогонь вже погасили. В нас залишилися ще сили!
Дослід хочу провести. Вам звичайно довести,
Що я хімік ще нівроку, всиплю в склянку все потроху,
У пробірку наливаю, розчини я всі змішаю…
Чорне, сіре, голубе…Булькає, кипить, реве!
Що там? Гляну я в пробірку, носа вткну…
Ой! Пахне гидко! В голові щось завертілось,
Потемніло…десь все ділось…
Лікарю! Погано, зле. Знову, знову не везе!
На уроці в мене, друзі, знову трапилась біда.
Ось є колби, а у колбах тут вода і кислота,
Я забув, куди що лити. Результат не забаривсь,
Бульк! У колбі закипіло. – Без штанів я опинивсь!
Ой ! Ой! Ой! Та що ж це? Лихо!
Бахнуло і стало тихо…Де всі друзі, я не бачу…
Знову я в лікарні. Плачу….
Годі. Баста! Вчитись буду. І незнайкою не буду!
Вам скажу я по секрету, як не втрапити в біду.
Перше, що вам треба знати: лий у воду кислоту.
Тільки дозволу спитайся, дослід з вчителем продумай,
Що із чим зливати треба. Думай. Думай. Думай! Думай!


Виберіть вірну відповідь:
1. Входити до кабінету хімії можна:
а) без дозволу вчителя;
б) з дозволу вчителя.
2. На робочому місці:
а) слід підтримувати порядок;
б) може бути безладдя.
3. Виконувати досліди потрібно:
а) спокійно;
б) швидко.
4. Виконувати необхідно тільки ті досліди, що:
а) хочеться виконати самому;
б) дозволені вчителем або погоджені з ним.
5. Під час роботи слід використовувати тільки реактиви у склянках:
а) без етикеток;
б) з етикеткою, на якій написано формулу і назву речовини.
6. На смак:
а) можна куштувати всі реактиви;
б) не можна куштувати жодної речовини.
7. Щоб пробірка не перегрілася і не лопнула:
а) її нагрівають тільки внизу;
б) спочатку прогрівають усю пробірку, а потім ту її частину, де знаходиться
речовина.
8. Нагріваючи пробірку, необхідно:
а) направляти отвором до себе;
б) направляти убік від усіх.
9. Для дослідів необхідно:
а) набирати речовини в кількостях, зазначених в інструкції;
б) набирати речовини так, щоб заповнити пробірку повністю.
10. У разі потрапляння речовин в очі або на руки необхідно:
а) промити уражене місце великою кількістю води;
б) повідомити вчителя.
11. Залишки реактивів:
а) необхідно виливати або висипати назад у склянку,
з якої вони були взяті;
б) не можна виливати або висипати назад у банку, в якій вони містилися;
в) слід віддати лаборанту.
12. Після закінчення роботи:
а) можна залишити неприбраним робоче місце;
б) слід самому прибрати робоче місце;
в) необхідно вимити руки.


ПРИГОДИ НЕЗНАЙКА
Що за сон мені приснився. Я мікроскопічним став
І у атом приземлився, довго, довго там кружляв,
Голова крутилась дуже, а таки в ядро попав…
Я скажу по правді, друже, на таке я не чекав!
Там зустрівся я з нейтроном і з маленьким електроном,
Над ядром кружляв протон, усі мають суфікс – Он.
Всі заряди поміняли:« +» на «-»,як завжди.
Бачу, що в ядрі залишусь,не уникнути біди!
Частинки всі мікроскопічні і за розміром малі:
Хтось із них заряди має, а, можливо, хтось і ні.
Знаю точно, що нейтрон заряд має - (+1).
Це в же точно, що у батька я один розумний син!
Друже, хочу я додому, тож прошу тебе потому,
Швидше думай, розберись, хто в ядрі там залишивсь,
Чи протон, чи електрон а, можливо,й сам нейтрон.
Заряд визнач, масу теж, буду вдячним я без меж!


Незнайко:
Що таке відносна маса,я не знав до цього часу,
Я у брата поспитав, довго Знайко щось мовчав,
А тоді повчать почав:
- Ти задачу прочитав? Формули застосував?
- Так! Читав задачу раз. Не виходить вона враз!
Формули я добре вчив! В голові їх розгубив…
- Прочитай умову тричі, виясни, що там і як,
Що дано і що питають, і розв'язувати як!
Масу атома візьми,на а. о. м. ти поділи,
Дріб округли,запиши, цілу частину залиши.
- Я зробив,як він сказав. Швидко все я написав.
Розв'язав задачу - клас !...ЧОТИРИ відповіді в нас?
Вийшло знову - щось не так. Доки буде це отак?
Друже, прошу, розв'яжи, вірну відповідь вкажи!


Підкресліть речення,в яких мова йде про хімічний елемент, а не про
просту речовину:
а) Розчином мідного купоросу знищують шкідників рослин. Купрум
входить до складу мідного купоросу.
б) В стародавньому Єгипті дуже широко застосовували знаряддя праці,
виготовлені з міді.
в) Білки в живих організмах виконують ряд важливих функцій. Нітроген
входить до складу білків.
г) Азот, який входить до складу повітря, не бере участі в процесі дихання.
д) До складу молекули води входить Оксиген.
е) Взимку у водоймищах, покритих кригою, катастрофічно не вистачає
кисню, що може стати причиною масової загибелі риби.




Немає коментарів:

Дописати коментар