четвер, 12 квітня 2018 р.


Тема : Пам’ять. Види пам’яті.
Мета: дати учням уявлення про природу, види, якості пам’яті; розкрити суть механізму запам’ятовування; розвивати навики досліджувати особисту пам’ять; виховувати бережливе ставлення до свого здоров’я.
Обладнання: презентація «Пам’ять»
ХІД УРОКУ
Людина, позбавлена пам’яті, по суті,
 перестає бути людиною.
Ч. Айтматов.




І. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності.
(слайд1)
Бесіда за питаннями.
-         Як ви розумієте епіграф до уроку?
-         А що ви вже знаєте про пам’ять?
-         І що б ви хотіли  про неї дізнатися?
ІІ. Вивчення нового матеріалу.
1.     Повідомлення теми і мети уроку(Слайд 2)
2.     Формування понять : пам’ять, запам’ятовування, забування.(слайд 3)
3.     Розповідь учителя. У 50-х роках ХХ ст.. великий математик Джон Нейман зробив сенсаційне повідомлення про те, що людський розум може вмістити 10 у 20 степені одиниць інформації! Разом з тим вражають уяву факти, які здаються неможливими. Історики твердять, що Юлій Цезар та Олександр Македонський знали в обличчя і по імені всіх своїх солдат. А це близько 30 тисяч людей! Як же вдається людям запам’ятовувати інформацію? Психологи виділяють такі стадії запам’ятовування (слайд 4):
Оперативна
(сенсорна)
(до 10 с)
 


Первинна
(короткочасна)
(20-40 с)

Вторинна
(кілька хвилин до кількох років)
 

Третинна
(довготривала, все життя)
4.     Складання схеми «Види пам’яті». (Слайд 5) Ми записуємо текст не контролюючи рухи своїх рук(моторна); згадуючи випадок із життя відчуваємо піднесення, або пригнічення(емоційна); дивлячись на лимон, відчуваємо його кислий присмак (образна); почувши одне слово, можемо скласти за ним текст (логічно-змістовна).
ІІІ. Практична робота
Тема : Дослідження різних видів пам’яті
Хід роботи
1.    

Дослідження зорової пам’яті а) розглянути плакат із словами за 10 с. і записати по пам’яті в довільному порядку(школа, рік, підсніжник, курча, ліс, мир, нафта, вовк, гелікоптер, реклама); б) подивитись на плакат із цифрами за 10 с.  і записати(17,53, 98, 11, 4, 81, 13, 2, 59, 71); в) відтворіть по пам’яті малюнки
ЗП=а+б+в/3
(слайди 6,7,8,9)
ІУ. Узагальнення і систематизація знань
Учитель: Пам’ять – дивне явище. Інколи буває дуже важко щось запам’ятати і як легко щось забути. А буває так: запам’ятаєш щось одне, а пригадуєш зовсім інше. Або: запам’ятаєш щось дуже міцно, потім не можеш нічого згадати. Саме тому потрібно працювати над своєю пам’яттю. Давайте опрацюємо правила тренування пам’яті: (слайд 10)
1.     Думайте (не зубріть)
2.     Учіть по частинах. (Їжте слона по частинам)
3.     Від А до Я(весь параграф чи вірш сприймайте цілим)
4.     Правило асоціації (якщо – то…, перенесення на іншу особу, предмет)
5.     Ефект вішалки (запам’ятати числа порівнюючи з відомими подіями, або датами народження родичів)
У. Підсумок уроку. Оцінювання.
УІ. Домашнє завдання.
Вивчити параграф.
Підготувати повідомлення про «Стрес»
https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-na-temu-pam-yat-vidi-pam-yati-25849.html


Немає коментарів:

Дописати коментар