пʼятниця, 9 лютого 2018 р.

Конспект уроку з біології у 6 класі на тему:Розмноження рослин: статеве та нестатеве. Вегетативне розмноження.


Тема: Розмноження рослин: статеве та нестатеве.  Вегетативне розмноження.
Цілі уроку: ознайомити учнів з основними типами розмноження й основними формами вегетативного розмноження рослин, показати його значення для дикоростучих і культурних рослин.
Обладнання й матеріали: бульби картоплі (пророслі та непророслі), ци­булини цибулі, кореневища рослин (живі, фік­совані або гербарій), гербарні зразки суниці, таблиці із зображенням способів вегетативного розмноження рослин.
Базові поняття й терміни уроку:  вегетативне розмноження, регенерація, природне і штучне розмноження, кореневі парост­ки, відводки, кореневища, бульби, цибулини, виводкові бруньки, вуса, щеплення, підщепа і привой.
                              
ХІД УРОКУ
І. Організаційний етап
II. Актуалізація опорних знань 
Вправа «Вибірковий біологічний диктант»
(вчитель називає характеристики, а учні відносять їх відповідно до вегетативних органів:кореня, стебла, листка)
1.     Мають черешок і пластинку.
2.     Бувають додатковими і бічними.
3.     Розміщуються почергово, кільчасто і супротивно.
4.     Утримують  рослину в ґрунті.
5.     Проводить органічні та мінеральні речовини.
6.     Бувають повзучі, прямостоячі і виткі.
7.     Вони є прості і складні.
8.     Складаються  з вузлів і міжвузлів.
9.     Містять зону поділу, яка вкрита чохликом.
10.        За допомогою волосків всмоктують воду з поживними речовинами.
11.        Розгалужуючись, утворюють крону.
12.        Якщо складні, то поділяються на парноперисті і непарноперисті.
Ключ: корені-2, 4,9,10;    стебла-5,6,8,11;            листки- 1, 3,7,12


ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
Що відбудеться якщо ми вкинемо в землю насіння,  картоплину, або цибулину, увіткнемо гілочку верби? А як називається такий процес?
Завдання уроку.
1. Що таке розмноження?
2. Які способами розмноження рослин?
3. Які особливості статевого і нестатевого розмноження?
4. Які  способи вегетативного розмноження рослин ?

III. Вивчення нового матеріалу
1.     Робота з підручником ст.121(робота з термінами)
Розмноження – це збільшення кількості особин будь-якого виду організмів тим чи іншим способом.
-         Які ж є способи розмноження?
2.     Розповідь учителя із складанням схеми «Способи розмноження»

Статеве  розмноження, формування понять: «спермії або сперматозоїди», «яйцеклітина», «зигота», «запліднення», переваги статевого розмноження над іншими, формами - розповідь з елементами бесіди.
Нестатеве розмноження, його особливості, поглиблення поняття «спора», характеристика будови й біології спор вищих рослин і одноклітинних водоростей
Вегетативне розмноження рослин.
Учитель розповідає про біологічні особливості бульби й цибулини, кореневища, про значення вегетативного розмноження видозміненими пагонами, про умови, необхідні для цього процесу. На прикладі суниці вчитель знайомить учнів з розмноженням рослин видозміненими пагонами — вусами.
Біологічне значення вегетативного розмноження(ст. 122), у якому вкажіть, чим вегетативне розмноження відрізняється від інших способів розмноження і яке його значення.

ІУ. Узагальнення знань
1.     Складання «Діаграми Вена»
                   Статеве              Вегетативне
Спільне:збільшення кількості особин
Різне:
Статеве: за допомогою злиття гамет, забезпечує збільшенню різноманітності нащадків.
Вегетативне : частинами тіла, сприяє швидкому зростанню чисельності виду.

2. Визначте, про який вид розмноження йдеться.
1. Може здійснюватись видозмінами стебла.
2. Здійснюється спорами.
3. Характерне утворення статевих клітин і їхнє злиття.
4. Суниці можна розмножити вусами.
5. Характерне утворення зиготи.
6. Листковими живцями розмножується бегонія.
7. У садівництві широко застосовується щеплення.
8. Найпростіше розмноження тюльпан.
9. Спори мають тверду оболонку і розносяться вітром.
10. Цьому сприяє наявність квітки.
11. Півники і м’ята розмножуються кореневищами.
12. Більшість рослин можуть розмножуватися за допомогою листків, частин стебла, кореневищ.
V. Домашнє завдання
Вивчити  § 32. Підготувати відповіді на запитання, тестові завдання(ст. 124)
Виконати дослідницький практикум  «Вегетативно розмноження рослин»*.
Підготувати вірші, легенди про квіти. *

Немає коментарів:

Дописати коментар