понеділок, 22 квітня 2019 р.

Нехай життя дарує вам справжню радість і здоров’я.


МЕТА : Зосередити увагу учнів на питанні „здоровий спосіб життя”; формувати прагнення вести здоровий спосіб життя, негативне ставлення підлітків до тютюнопаління, алкоголізму, наркоманії; розвивати вміння висловлювати свою думку, артистичні здібності, здатність працювати в команді, відповідальність, кмітливість,; виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я та здоров’я оточуючих.
ХІД ЗАХОДУ
Учитель. Любі діти, Треба дружно привітатись:
Дружно, голосно сказати;Доброго Вам здоров’я! ( Діти кажуть разом )


Учитель. Цим чудовим привітанням ми бажаємо один одному і Вам добра, здоров’я, створюємо гарний настрій. Адже кожне сказане слово від щирого серця і з приємною посмішкою на устах додає сили та наснаги.
(Оголошення мети виховного заходу)
Але перед тим, як розпочати нашу гру, давайте пригадаємо деякі аспекти, що стосуються здоров’я, здорового способу життя.
Бесіда з учнями /
1.  Що означає бути здоровою людиною?
(Це така людина, яка дотримується здорового способу життя, стан організму і самопочуття якої дозволяють їй справитися з повсякденними проблемами життя, реалізувати свої фізичні та розумові здібності.)
2. Що це?Здоровий спосіб життя.
3. Назвіть складові здорового способу життя.
(Фізкультура, раціональне харчування, особиста гігієна, режим навчання та відпочинку, загартування, відмова від шкідливих звичок.)
4. Які шкідливі звички найбільше псують здоров’я?
( Вживання алкоголю, куріння , вживання наркотиків.)
Учитель. Так, дійсно. Здоров’я - це те, без чого людині дуже складно і щасливо жити. Упродовж усього існування людства здоров’я цінувалося над усе. А дотримання правил здорового способу життя допоможе вам вирости здоровими та міцними, не хворіти, успішно вчитися, жити довго і щасливо.
Діти, пропоную вам сьогодні показати своє ставлення до проблеми, але і проявити винахідливість та кмітливість.
А оцінювати ваші знання буде журі у складі 
Початок гри
Учитель. Любі друзі, ми розпочинаємо змагання знавців про здоровий спосіб життя. І перший конкурс називається
1.      „Привітання”. (5 балів)
І команда - Вітаміни.
Наша команда - Вітаміни.
Наш девіз - Спорт, навчання і чайок - до здоров’я перший крок.
1. Я - вітамін А - потрібний, корисний.
В моркві багато мене і в печінці,
Зір я покращую, зріст регулюю,
Щастя й здоров’я людям дарую.
2 . В - вітамін заспокоює нерви ,
Щоб не чубилися ви на перерві, їжте горох і будь-яку кашу,
Будуть міцними нерви ваші.
3. С - вітамін захистить від інфекцій,
Не треба робити ніяких ін’єкцій .
Фрукти і овочі на столі Дуже корисні - великі й малі.
4.     Д - вітамін для кісток необхідний.
Ваш раціон не може бути бідним На молоко, рибу морську,
Щоб укріпити поставу людську.
5.     Є - вітамін допоможе нам дихати,
Щоб було легко стрибати й бігати.
Каша пшенична смачна із олією,
Це допоможе дружити нам з мрією.
6.     К - вітамін необхідний в крові,
Щоб ми були при хорошім здоров’ї,
Щоб якщо навіть порізали ніжку,
Нам не загрожувало лікарняне ліжко.
II команда „ Посмішка”
Наша команда - Посмішка.
Наш девіз - У здоровому тілі - здоровий дух.
1.     Мудра усмішка тебе заспокоїть,
Сили твої при утомі відновить,
Зробить тебе і щасливим, і щирим,
Жить допоможе у злагоді й мирі.
2.     Посмішкою ви володіти умійте І відпускати від себе не смійте.
Усмішка ваша завжди особлива,
Значить, що ви - людина щаслива.
3.                Сонечко встало, всміхніться йому І порадійте новому дню.
Мрійте і думайте про майбутнє,
При цьому усмішка нехай буде присутня.
4.                Всміхайтесь урокам, домашнім завданням, Всміхайтесь при кожному їх виконанні. Хай усмішка радості і пізнання
Вам допоможе набути знання.
5.                Усмішку волі, пориву зростіть. Нехай допоможе вона в боротьбі За свою думку, любов, світлу мрію І подарує на щастя надію.
6, Усмішка творчості - це Божий дар,
Що не боїться ні помсти, ні пар.
Усмішка подвигу - мужність життя І до журби вже нема вороття.
Учитель. Ми почули багато цікавого і корисного . Ви ще раз нам нагадали про те, що слід посміхатися частіше, бо посмішка зможе перетворити наше життя і життя оточуючих на казку. Ну а команда „Вітаміни” нагадали, наскільки важливе забезпечення організму людини різними вітамінами.
Учитель. Наступний конкурс
2.„Розминка”. .(1 бал за кожну)
Командам надається по 10 запитань, на які відразу слід дати відповідь
Питання для І команди
1.     Який орган допомагає визначити смак їжі? (Язик)
2.      У двох матерів по п’ятеро синів. ( Пальці)
3.     Якою рослиною і лікують, і карають. (Кропивою )
4.     Хто завжди правду скаже і без слів усе розкаже? (Дзеркало )
5.     На думку А.П.Чехова, горілка, хоча й біла, але червонить (ніс)
6.     Округлий витвір у центрі райдужки. ( Зіниця )
7.     Скільки разів слід їсти школярам, щоб бути здоровими? (4 )
8.     Яка рослина, що поширена в Україні, лікує від 99-ти хвороб?
(Звіробій )
9.     Збудником якого інфекційного захворювання є паличка Коха?
(Туберкульоз)
10.          Як називається проколювання різноманітніших відносно м’яких частин тіла? (Пірсинг )
11.          На скільки зменшує життя курцю кожна спалена цигарка?
(На 8 хв.)
12.          Що означає слово ал-коголь? ( Одурманюючий )
Питання для II команди
1.     Якщо людина погано бачить, то який орган у неї ушкоджений?(Очі)
2.     Туди-сюди повертає, хропе, сопе, часом чхає. ( Ніс )
3.     Які дерева мають солодкий сік? (Клен, береза )
4.     Поки вона гуляла, спинка рожевою стала.( Губка)
5.     Лікарі вважають, що найпоширеніша заразна інфекційна хвороба у світі - це нежить. А що вважається найпоширенішою незаразною хворобою? (Карієс )
6.     Особливі реакції організму людини на зовнішні та внутрішні подразники. (Емоції )
7.     Який отруєний шапковий гриб є найнебезпечнішим в Україні?( Бліда поганка)
8.     Що   захищає організм людини від зараження та допомагає одужати, якщо ти захворів. (Імунітет)
9.     Малюнок на тілі, може бути постійним або тимчасовим. (Татуювання )
10.                      Що є кращим засобом боротьби з карієсом? (Зубна паста, щітка)
11.                      Для чого спочатку вирощували тютюн? ( Як декоративну рослину, потім - проти головного болю )
12.                      Через скільки хвилин алкоголь опиняється в крові ? (Через 5 хв)
Учитель. Молодці. Справились із завданням. І гадаю, зрозуміли, що потрібно вести здоровий спосіб життя та зміцнювати здоров’я, а не псувати його і шкодити йому. Адже людина - сама творець свого здоров’я.
3. „ Подумай і скажи”(5балів)
Учитель. Спробуємо пояснити деякі вислови.(Команди по черзі пояснюють вислови.)
І команда:
1.     Чи потрібно нам раціональне харчування?
2.     Як ви вважаєте: здоров’я дається людині на все життя, чи воно потребує турботи протягом усього життєвого шляху?
ІІ команда:
1.     Деякі люди вважають, що задля досягнення поставленої мети можна втратити здоров’я? Чи згодні ви з подібною думкою?
2.     Яка роль у зміцненні здоров’я людині належить гігієні?
Учитель. Отже, давайте визначимо, тобто підведемо підсумок , що сприяє, а що заважає здоров’ю людини.
4.Здоров’ю людини сприяє чи заважає(5 балів)
Сприяє:
1.     здоровий спосіб життя
2.     раціональне харчування
3.     режим праці та відпочинку
4.     рух та спорт
5.     загартування
6.     емоційна рівновага
7.     чудовий настрій
8.     уміння робити добрі справи
9.     побажання добра і здоров’я іншим
10.           інтелектуальні навантаження
11.           здоровий сон
Заважає:                                               
1.шкідливі звички гіподинамія
2.переїдання, особливо на ніч
3.     неврівноваженість
4.     заздрість
5.     поганісправи
6.     екологічна криза
7.     вихованяя в «теплих умовах»
Учитель. Отже, наше здоров’я - в наших руках. Наступний конкурс так і називається:
5. „Здоров’я”.
Командам потрібно на кожну літеру цього слова підібрати слова , які б стосувалися здоров’я, здорового способу життя. Час пішов. Удачі!
Учитель. А зараз, ми пограємо в слідуючу гру.
Гра називається:
6.„Міф чи факт”. (1 бал за одне питання)
Завдання: учитель читає твердження, діти відповідають разом М чи Ф.
1.     Алкоголь - безпечна речовина. (М)
2.     ВІЛ - це вірус, що викликає СНІД. ( Ф )
3.     ВІЛ передається дружнім поцілунком. (М)
4.     З кожною викуреною цигаркою ми збільшуємо ризик захворювання на різні хвороби. ( Ф )
5.     Одноразове вживання наркотику не шкодить здоров’ю. (М)
6.     Випивши лише чарку вина, можна сідати за кермо. (М)
7.     Пиво, ром-кола - безалкогольні напої. ( М )
8.     Внаслідок куріння виникає запалення, переродження і спазми внутрішньої оболонки судин нижніх кінцівок. (Ф )
9.     Уживання наркотиків може супроводжуватися правопорушеннями. (Ф)
10.           Повітря у задимленому тютюном приміщенні не шкодить здоров’ю. (М)
11.           СНІД - респіраторна простуда. ( М)
Учитель. Ви добре справились з завданням,
Та ось - нове випробування.
7„Хвилинка порад”,(учні пояснюють вирази на дошці)
1.     Щоб міцне здоров’я мати,
Треба дуже добре знати Дітям правила прості.
Та за змістом - золоті.
2.     Щоб з твоїм здоров’ям Все було в порядку,
Кожен день свій починай З ранкової зарядки.
3.     Щоб нічого не боліло,
Полюбити треба мило!
Часто й чисто руки мити Та охайному ходити.
4.     Якщо будеш регулярно Зуби доглядати,
То підступний карієс Мусить зачекати!
5.     Фрукти й овочі важливі',
А солодощі - шкідливі,
Здоров’я і хвороб питання - Раціональне харчування.
6.     На уроках сидиш рівно,
Любиш фізкультуру - Не загрожує тобі
Порушення статури.
7.     Твої друзі - спорт і рух,
Загартовуй тіло й дух.
Щоб була щаслива доля,
Загартовуй силу й волю.
8.     Якщо правила оці Виконуєш зразково,
Будьте впевнені, що всі Будете здорові.
Учитель. „ Здоров’я - це скарб”,- сказав Монтень. А давайте заглянемо до скарбнички народної творчості і дізнаємося, що ж думає про здоров’я наш народ. Наступний конкурс „Продовжіть прислів’я „.
8.Прислів’я (1 бал за прислів’я)
1.     У здоровому тілі...(здоровий дух ).
2.     Здоров’я - усьому ...( голова).
3.     П’яному море ...( по коліна).
4.     Зичимо тобі здоров’я, а решту ....( сам купиш ).
5.     Хто рано лягає і рано встає, тому Бог...(здоров’я дає ).
6.     Здоровому лікар ...( не потрібний).
7.     Здоров’я - найбільше ...( багатство ).
8.     Щоб працювати, треба...( силу мати).
9.     Здоров’я не ...( купиш ).
10.                      Здоровому лікар ...( не потрібний).
11.                      Бережи плаття знову, а здоров’я ...(змолоду ).
12.                      Тримай голову в холоді, чрево в голоді, а ноги ...(в теплі).
13.                      Що у тверезого на умі, те ...( у п’яного на язиці).
14.                      Веселий сміх - це ...(здоров’я).
Учитель. Як бачите, питання здоров’я - одне з найбільш важливих. До нього, здоров’я, народ завжди ставився шанобливо.
Таке ставлення збереглось і до сьогодні. Бо бути здоровим - це значить бути модним і стильним.
Заключне слово вчителя
Зумій земні спокуси побороть,
Котрі презирства І зневаги варті...Гартуй свій дух,
І волю, й плоть У безнастаннім гарті
Адже ти - НОМО САПІЄНС, Людина розумна!
Я сподіваюсь, що кожен із вас черпнув багато корисної інформації і зробив правильні висновки.
Нехай життя дарує вам справжню радість і здоров’я. Хотілося б сьогодні пригадати духовний заповіт Матері Терези майбутньому поколінню:
Життя - це шанс. Скористайся ним.
Життя - це краса. Милуйся нею.
Життя - це мрія. Здійсни її.
Життя - це виклик. Прийми його.
Життя - це обов’язок. Виконай його.
Життя - це гра. Стань гравцем.
Життя - це цінність. Цінуй його.
Життя - це скарб. Бережи його.
Життя - це любов. Насолоджуйся нею.
Життя - це таїна. Пізнай її.
Життя - це юдоль бід. Перебори усе.
Життя - це пісня. Доспівай її.
Життя - це боротьба. Почни її.
Життя - це безодня невідомого - не бійся, вступи в неї.
Життя - удача. Шукай цю мить!
Життя таке чудове - не загуби його.
Це твоє життя. Борони його.





Немає коментарів:

Дописати коментар