середа, 4 вересня 2019 р.

Використання інноваційних технологій на уроках природничого циклу 


В сучасному вимогливому та швидкозмінному соціально-економічному середовищі рівень освіти значною мірою залежить від результативності впровадження інноваційних технологій.
 (слайд 2)

Інновації в освіті це :
- Результат творчого пошуку оригінальних, нестандартних рішень різноманітних педагогічних проблем;
-  Процес оновлення чи вдосконалення теорії і практики освіти, який оптимізує досягнення її мети
(слайд 3)

Застосування інноваційних технологій у навчанні дає змогу розвивати і формувати в учнів такі ключові компетентності  
·                    здатність генерувати ідеї і технології їх впровадження;
·                    вміння слухати і поважати альтернативну думку;
·                     усвідомлення важливості здобутих знань.
·                    критичне і творче мислення;
·                    вміння оперативно та аналітично працювати з інформацією різних видів;
·                    уміння будувати конструктивні відносини в групі, визначати своє місце в ній,;
.(слайд 4)
Знайомлячись з новинками досліджень в освіті, натрапила на статтю “Теорія поколінь”. Згідно з нею, сьогоднішні учні є дітьми покоління Z. Їх ще називають “цифровими аборигенами”, оскільки вони народилися і ростуть в епоху цифрових технологій та інтернету.
(слайд 5)Фахівці стверджують, що сучасні діти мають трансактивну памʼять, кліпове мислення. Вони нетерплячі та надають перевагу творчій діяльності.
Саме тому загальноосвітні заклади європейських країн активно впроваджують новітні педагогічні технології, популярними серед яких є дистанційне навчання, електронне навчання, мобільне навчання, змішане навчання, навчання із залученням інтерактивних методик. Це відбувається у зв’язку із наявністю високошвидкісного Інтернету, високим рівнем комп’ютерної грамотності суб’єктів навчання та технічним оснащенням навчальних закладів. У вітчизняній системі загальної середньої освіти ці фактори мають ще недостатній рівень.
Однак, це зовсім не означає, що ми не робимо кроки в цьому напрямку.
(слайд 6)
Ефективним є впровадження у навчанні природничих наук STEM-освіти.
Це методичний підхід при якому у навчальних програмах посилюэться природничо-науковий компонент плюс інноваційні технології, технічна творчість і математика. Такий підхід готує учнів до успішної освіти і працевлаштування після школи.
(слайд 7) Елементами STEM-освіти є:
-         Змішане навчання
-         Інтегровані уроки
-         Проектно-дослідницька діяльність
-         ІКТ-технології
(слайд 8)
Змішане навчання є відносно новим підходом у світі освіти в нашій країні. Цей формат забезпечує гнучкість по відношенню до традиційного навчання, тобто це об’єднання переваг традиційного і електронного навчання. 
 (Слайд 9) Як результат нові освітні умови:
-         облік швидкості інформаційного потоку
-         розвиток навиків критичного аналізу
-         планерування своєї діяльності
-         ефективне втілення ідей
(слайд 10)
основні методики змішаного навчання це - перевернутий клас, ротації за станціями, ротації за лабораторіями.
Учні працюють в автономних групах. Або індивідуально  над  різними завданнями і мають доступ до різних джерел інформації. Одержані результати вони узагальнюють і презентують у довільній формі. Чи то письмова робота, чи усна презентація із схемами, або ж електрона презентація.
(слайд 11)Ще одним із основних підходів STEM-освіти є інтегровані уроки.
Точки дотику можна знайти між різними предметами природничих наук. Наприклад, вичаючи на уроці географії «Світовий океан», можна не тільки попрацювати із контурною картою, а й включити елемент з хімії, визначивши масову частку солі у воді, чи  елемент фізики, визначивши її густину та  тиск, а елементом біології буде ознайомлення з фауною і форою океану. І таких тем, у яких можна об’єднати знання з різних природничих дисциплін, дуже багато. Головне, щоб фрагменти знань складалися у одну цілісну картину.
STEM-освіта пов’язана з проектно-дослідницькою діяльністю. Учні створюють та представляють проекти.
(слайд 12) Основні етапи виконання проекту:
-         визначення завдань та мети
-         пошук та аналіз інформації
-         експеримент, дослідження
-         опрацювання та презентація результатів
(слайд 13- 16
У своїй практиці я також впроваджую елементи STEM-освіти. Обов’язковим елементом уроків природничого циклу є міні-проекти. Учні співпрацюють у групах, шукають інформацію, аналізують її, роблять власні висновки. Під час екскурсій теж шукають відповіді на запитання в інтернеті і, опрацювавши їх, переносять на папір (створюють міні-проект).

(слайд 17)Висновок: отже, застосовуючи елементи STEM- освіти на уоках ми отримуємо інливідуальний підхід, підвищення мотивації, аналіз досягнень кожного учня, акцент на поглиблене вивчення, ефективне використання часу,універсальність.
Дякую за увагу!

Немає коментарів:

Дописати коментар