неділя, 24 січня 2016 р.

Планування роботи заступника директора

Планування роботи заступника директора з навчально-виховної  


  Досвідчений керівник індивідуальний план використовує не лише як засіб, інструмент організації особистої праці, а й, образно кажучи, як двигун, який рухає діяльність всього шкільного колективу. Тому в добре складеному плані заступника директора школи приховано один із найбільших резервів успіху.
            Важливими умовами успішного планування є:
Ø  Додержання чіткої цільової настанови, підпорядкування всього комплексу заходів основній меті і завданням педагогічного процесу;
Ø  Врахування циклічності педагогічних процесів, що дає можливість оптимізувати планування;
Ø  Режим особистої праці заступника директора узгоджується із режимом роботи всієї школи;
Ø  Дотримання принципів планування, а саме:
·         Цілеспрямованості – постановка мети діяльності, передбачення її кінцевого результату;
·         Науковості – врахування вимог до освіти суспільства, організація втілення в життя досягнень психолого-педагогічної науки, передового педагогічного досвіду,
·         Перспективності – врахування перспективних завдань розвитку школи;
·         Конкретності – формулювання заходів без декларативності, передбачення проведення конкретної роботи, здійснення якої контролюється; чітке визначення термінів здійснення заходу та відповідального за його виконання;
·         Наступності – врахування результатів роботи за попередні роки, подальший розвиток досягнутого та передбачення ліквідації наявних недоліків;
·         Доцільності – передбачає врахування соціального замовлення на особистість як члена суспільства;
·         Об’єктивності – планування роботи  на діагностичних даних про стан і результативність її функціонування;
·         Координації – узгодження всіх видів планування окремих підрозділів закладу освіти з метою забезпечення єдності дій колективу;
·         Комплексного підходу – реалізується в науково обґрунтованому змістовому і часовому поєднанні всіх складових навчально-виховного процесу;
·         Принцип урахування специфічних особливостей школи;

·         Інтеграції – поєднання наукових ідей, теорій, змісту освіти, виховання й розвитку учнів.
Планування напрямів роботи
1.   Організаційно-педагогічний:
-      розробка нормативних документів;
-      планування роботи школи;
-      організація виконання педагогами робочого навчального плану та навчальних програм;
-      аналіз контингенту учнів;
-      визначення учнів та педагогів, гідних заохочення;
-      вивчення планів подальшого навчання випускників 9-х кл.;
-      працевлаштування випускників 11-х кл.;
-      організація учн.самоврядування;
-      чергування класів по школі;
-      банк даних зайнятості учнів у позаурочний час;
-      робота з оснащення кабінетів;
-      забезпечення дотримання техніки безпеки і СГН тощо.
2.   Навчально-виховний:
-      організація продуктивної роботи учнів на уроках;
-      підготовка учнів до уроків, предметних тижнів, виховних заходів;
-      організація роботи факультативів, курсів за вибором, гуртків, секцій;
-      творчі звіти гуртків;
-      аналіз стану та результативності НВП;
-      організація проведення ДПА, ЗНО;
-      організація і проведення шкільних конкурсів, олімпіад, організація роботи з призерами олімпіад;
-      організація конференцій, екскурсій тощо.
3.   Методична робота:
-      вивчення, узагальнення та поширення ППД;
-      організація роботи ШМО, творчих груп тощо;
-      організація наставництва над молодими вчителями, самоосвіти;
-      організація і проведення методичних заходів (виставки, круглі столи, семінари, творчі звіти, консультації і т.ін.);
-      розробка рекомендацій;
-      організація фахових конкурсів для педагогів;
-      підготовка до засідань педрад;
-      методичний супровід інноваційної діяльності вчителів;
-      видавнича діяльність;
-      робота над методичною проблемою;
-      складання діагностичних карт школи тощо.
4.   Внутрішкільний контроль:
-      відвідування і аналіз уроків, позакласних та позашкільних заходів, контроль за їх якістю;
-      контроль за рівнем навчальних досягнень учнів та сформованості компетенцій;
-      контроль за станом викладання предметів;
-      контроль об΄єктивності оцінювання;
-      контроль за плануванням та роботою шкільних структур у системі методичної роботи;
-      контроль за самоосвітньою роботою педагогів;
-      контроль за станом ведення шкільної документації;
-      контроль за якістю планування роботи вчителів та за виконанням планів;
-      контроль за дотриманням ТБ та СГН;
-      котроль за виконанням нормативних і директивних документів, власних рішень тощо.
5.   Робота з батьками та громадськістю:
-      участь у засіданнях;
-      консультування осіб, які залучаються до співпраці зі школою з питань розвитку;
-      організація просвітницької роботи з батьками;
-      залучення батьків до планування роботи школи;
-      підтримка зв΄язків з органами влади, міліцією, ССД;
-      заохочення батьків за успіхи у вихованні, активність у житті класу і школи, тощо.
6.   Самоосвітня робота:
-      вивчення документів;
-      вивчення ППД, технологій навчання, виховання, управління;
-      курсова підготовка тощо.
Орієнтовна тижнева циклограма заступника директора школи
ПОНЕДІЛОК
Організаційно-педагогічна робота: педради, наради при директорі, при завучі, інструктивно-методична нарада; розробка, виконання документів тощо. Відвідування уроків (1).
ВІВТОРОК
Методичний день: засідання методради, М/О, кафедр та ін. Перевірка зошитів, робота з бібліотекою. Відвідування уроків (1-2).
СЕРЕДА
Навчально-виховна робота: засідання учкому, підготовка марафонів, злетів, олімпіад. Індивідуальна робота з учнями тощо. Відвідування уроків (1-2).
ЧЕТВЕР
День внутрішкільного контролю:
виробничі наради, рейди з перевірки стану кабінетів, контроль ведення шкільної документації. Робота зі щоденниками й особистими справами учнів, ГПД, факультативи, гуртки. Робота з молодими фахівцями. Відвідування уроків, класних годин (1-2).
П'ЯТНИЦЯ
Робота з батьками: зустрічі, засідання комітетів, організація консультацій для батьків; самоосвіта; день нарад у районі.

 Орієнтовний план роботи завуча за місяцями

ВЕРЕСЕНЬ
Загальні питання.
1. Оформлення вчительської.
2. Оформлення журналів, графіків, складання розкладу.
3. Перевірка тематичних планів.
4. Бесіди з учителями про ведення журналів.
5. Знайомство з новими вчителями.
6. Особисті справи учнів.
7. Розклад факультативних гуртків.
8. Плани, списки гуртків, секцій, ГПД, заяви, накази.
9. Підвищення кваліфікації.
10. Питання про підручники.
11. Оформлення журналу відвідуваності «важких» учнів.
12. Нарада вчителів, які працюють у 4-5-х класах (наступність).
13. Під строгий контроль роботу зі слабкими учнями.
14. У щоденники учнів уклеїти лист для обліку позакласного читання.
15. Харчування учнів.
16. Відвідування уроків із другого дня.
17. Глибоке «зондування» знань учнів на початок навчального року, контрольні роботи, техніка читання. Індивідуальна робота під суворим контролем.
18. Організація занять удома.
19. Засідання М/О.
20. Організація чергування по школі (учителів).
21. Глибокий медичний огляд учнів.
22. Бесіда з учителями про ПДД.
23. Графік контрольних робіт.
24. Співбесіда за програмами (запитаннями з пояснювальних записок).
25. Складання перспективного плану перепідготовки вчителів:
  • співбесіда із самоосвіти;
  • перевірка наявності підручників;
  • організація індивідуального навчання вдома;
  • тарифікація.
26. Наказ про розподіл годин (консультації).
27. Списки учнів для занять лікувальною фізкультурою.

ЖОВТЕНЬ
1. Бесіда з учителями про роботу з «важкими» дітьми.
2. План закінчення першої чверті.
3. Перевірка збереження підручників.
4. Перевірка індивідуальної роботи з учнями.
5. Попередні підсумки успішності.
6. Картотека на «важких» учнів. Індивідуальні бесіди з «важкими» учнями та їхніми батьками. Обстеження вдома.

ЛИСТОПАД
1. Відвідування уроків читання з метою перевірки робіт з відпрацьовування техніки читання та звуколітерного аналізу слова.
2. Контроль єдиного орфографічного режиму.
3. Аналіз роботи за першу чверть.
4. Перевірка класних журналів, «сторінка здоров'я» (систематика роботи вчителя, урахування рівня навчальних досягнень учнів).
5. Перевірка тематичних і поурочних планів.
6. Перевірка зошитів, щоденників.
7. Увага слабовстигаючим учням (відвідати ряд уроків, оцінити їхній рівень, методику повторення, визначити групи відстаючих).
8. Підготовка до педчитань.
9. Підбиття підсумків роботи з молодими фахівцями.
10. Педагогічна рада за підсумками першої чверті.
11. Огляд кабінетів (1-й тур).
12. Батьківські збори.
13. Вивчення системи роботи над помилками.

ГРУДЕНЬ
1. Організація обліку знань (перевірка журналів, відвідуваності уроків, бесіда з учителями про дітей, які викликають занепокоєння).
2. Робота з бібліотекою з позакласного читання.
3. Техніка читання в 2-х класах.
4. План закінчення першого півріччя.
5. Попередня педагогічна рада.
6. Підготовка матеріалів про відвідані уроки, перевірка журналів. Контроль відвідування уроків «важкими» дітьми, їхня участь у позаурочній роботі.
7. Обстеження  житлово-побутових умов дітей сиріт, та дітей позбавлених батьківського піклування.
8.Розгляд атестаційних матеріалів.

СІЧЕНЬ
1. Організація праці та відпочинку вчителя в зимові канікули (оформлення кабінетів).
2. Підсумки першого півріччя (яка робота пророблена вчителем з реалізації рекомендацій), які задачі поставив учитель на друге півріччя.
3. Бесіда зі слабовстигаючими дітьми, перевірка їхніх навчальних досягнень.
4. Обстеження учнів:
  • які уроки викликають труднощі?
  • чим живе клас?
  • як допомагають товариші?
  • що читають?
5. Педагогічна рада за підсумками першого півріччя.
6. Перевірка зошитів учнів. Аналіз.
7. Перевірка взаємовідвідування уроків.
8. Батьківські збори.
9. Заповнення бланка замовлення бібліотекаря.
10. Складання розкладу. Видання наказів про заборону ходити за лижами додому, про виділення чергового з червоним прапорцем при переході дороги.
11. Перевірка навчальної програми.
12. Організація роботи з наступності 4-5-х класів.

ЛЮТИЙ
1. Перевірка учнівських зошитів.
2. Складання графіка перевірки:
  • зробити аналіз, як учитель систематизує матеріал;
  • чи виділяє головне;
  • чи урізноманітнює види робіт;
  • які роботи даються для самостійної роботи;
  • характер домашніх робіт;
  • як учитель оцінює роботу учня.
3. Робота з відстаючими (відвідування уроків).
Мета: реалізація принципу індивідуального підходу до учнів. Наскільки глибоко вивчені причини відставання. Психологічний мікроклімат між учителем та учнем.
Питання повторення навчального матеріалу:
  • чи заклопотаний учитель ефективністю повторення;
  • чи формує навчання навички;
  • методи повторення (вибірково або поспіль);
  • чи виділяє вчитель головне;
  • чи приводить у систему знання шляхом порівняння, узагальнення, складання схем.
4. Перевірка уроків фізичної культури, планування робіт.
5. Перевірка журналів, якість оцінок, здача норм (списки, результати).
6. М/Об учителів початкових класів.
7. Перевірка дозування домашніх завдань.
8. Початок підготовки до нового навчального року.

БЕРЕЗЕНЬ
1. Виставка творчих робіт учнів (конкурс малюнків, муніципальні олімпіади та ін.).
2. Тиждень дитячої книги.
3. Огляд кабінетів.
4. План закінчення третьої чверті.
5. Попередня педрада.
6. Батьківські збори.
7. Складання й затвердження плану весняних канікул.
8. Підсумки лижної підготовки.
9. Складання списків дітей, які не відвідували дитячих садків.
10.Атестація педкадрів.

КВІТЕНЬ
Мета: як будують уроки вчителі наприкінці навчального року, чи приводять заняття в систему, міжпредметні зв'язки - який характер запитань учителя:
  • чи відрізняється урок логічною структурою, чи виділяється головна частина;
  • чи ведеться повторення і як учитель прагне привести в систему матеріал.
1. Підбиття на М/Про підсумків перевірки.
2. Перевірка знань учнів (провести аналіз контрольних робіт).
3. Перевірка роботи факультативів, гуртків. Рейд всеобуча.
4. Підготовка до запису дітей у 1-й клас.

ТРАВЕНЬ
1. Підготовка до аналізу роботи за рік. Підбити підсумки:
  • скільки відвідано уроків у одного вчителя;
  • скільки уроків було незадовільних, причини;
  • в якій чверті найбільша кількість відвіданих уроків.
2. Порівняти результати виконання навчальної програми.
3. Співбесіди з учителями:
  • чи відбулися за рік які-небудь зміни з учнями;
  • чи виконані задачі, що були поставлені на початку навчального року. Перевірка щоденників, журналів. Підсумки перевірки. Аналіз.
4. Підготовка матеріалів за результатами аналізу роботи вчителів для їхнього заохочення.
5. Підсумки роботи бібліотеки: кількість читачів, їхня активність, уроки позакласного читання, огляд методичної літератури.
6. Підсумкові батьківські збори.
7. Складання загальношкільного плану.
8. План роботи М/О учителів початкових класів.
9. Підсумки самоосвіти.
10. Повідомлення про слабовстигаючих учнів.
11. Рішення про другорічників.
12. План закінчення навчального року.
13. Збір заяв у 1 клас.
ЧЕРВЕНЬ
1. Звіти за рік.
2. Перевірка особистих справ (оцінки, характеристики, печатка, підпис).
3. Планування роботи на новий навчальний рік.
4. Підсумкова педрада.
5. Оформлення документації.
6. План з наступності і т. д. 

Немає коментарів:

Дописати коментар